مركز بهداشت شهرستان خرم آباد در نظر دارد به دنبال تفاهم نامه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي با وزارت ثصنعت، معدن و تجارت و اداره اصناف كل كشور اقدام به راه اندازي آموزشگاه بهداشت حرفه اي براي اصناف نمايد. لذا از كليه متقاضيان واجد الشرايط دعوت به عمل مي آيد تا پايان وقت اداري روز شنبه 24/5/1394 به واحد بهداشت حرفه اي مركز بهداشت شهرستان خرم آباد واقع در خيابان رازي، خيابان بوعلي مركز بهداشت شهرستان خرم آباد مراجعه نمايند.
دستورالعمل اجرايي ضوابط فعاليت آموزشگاه بهداشت حرفه اي صنوف توليدي و خدمات فني
فصل اول: كليات و تعاريف
1- در تمام متن ضوابط مدير آموزشگاه جايگزين عناوين مشابه و از جمله مسئول فني خواهد بود مسئوليت فني و اجرايي ضوابط فعاليت آموزشگاه برعهده مدير آموزشگاه مي باشد.
2- نگهداري كليه سوابق به مدت 5 سال در آموزشگاه ضروري است.
فصل دوم: شرايط عمومي
1- مدير آموزشگاه نبايد مسئوليت فني در شركت هاي خدمات بهداشت حرفه اي باشد.
2- مدير آموزشگاه بايد عضو هئيت مديره باشد
3- محدوه فعاليت آموزشگاه ها:
- در شهرهاي بالاي 6000 نفرشاغل طبق دستورالعمل پس از بررسي مركز بهداشت مجوز صادر مي شود
- در شهرهاي زير 6000 نفر شاغل به صورت موردي مجوز صادر خواهد شد.
- در شهرستان هاي بسيار كوچك كه امكان دسترسي به آموزشگاه وجود ندارد از آموزشگاه هاي مركز شهرستان استفاده خواهد شد.
- در خصوص شركت هاي ارائه دهنده خدمات بهداشت حرفه اي در صورتي كه مجددا" مجوزآموزشگاه اصناف گرفته شود و نيز يك كارشناس بهداشت حرفه اي جديد به عنوان مدير معرفي گردد و نيز احراز ساير شرايط آموزشگاه، انجام كار بلامانع خواهد بود.
- مجوز به نام مدير آموزشگاه مجوز صادر خواهد شد.
* آزمون شركت ها:
- مركز سلامت محيط و كار مي تواند صدور مجوز تائيد صلاحيت مديران آموزشگاه ها و برگزاري آزمون را به معاونت بهداشتي دانشگاه تفويض اختيار نمايد.
- منظور از سابقه تدريس : گذراندن طرح نيروي انساني يا يكسال كاركرد در مراكز بهداشت يا شركت خصوصي مي باشد.
فصل سوم: برگزاري كلاس
فصل چهارم:سر فصل هاو متون آموزشي و آزمون
فصل پنجم: شرايط و نحوه برخورد تخلفات
· عدم ارسال به موقع آمارمورد درخواست به معاونتبهداشتي
1- چنانچه مدير مرتكب تخلفاتي در زمينه دريافت تعرفه بيش از مبلغ مصوب ابلاغي گردد معاونت بهداشتي دانشگاه موظف است مراتب تخلف را به صورت كتبي به وي اخطار نمايد.
2- تخلف براي بار اول اخطار صادر مي گردد.
3- اگر براي آموزشگاهي 2 بار اخطار صادر گردد و مدير براي بار سوم تخلف نمايد الزامي است هماهنگي لازم جهت لغو موقت به مدت سه ماه از طرق مجامع امور صنفي يا اتاق اصناف به عمل آيد.
4- آموزشگاهي كه مجوز آن يك بار به طور موقت لغو شده است اگر اخطار كتبي ديگري دريافت نمايد پروانه آن به صورت دائم لغو مي شود افرادي كه پروانه كار آن ها لغو شده است نمي توانند به مدت سه سال متقاضي تاسيس آموزشگاه جديد باشند.
5- معاونت بهداشتي دانشگاه يا دانشكده نسبت به پيگيري ابطال گواهينامه هايي كه بدون ضوابط مقررو طي مراحل مندرج در ضوابطقانوني صادر گرديده و همچنين ابطال پروانه هاي آموزشگاه هاي متخلف اقدام خواهد نمود.
6- در صورتي كه مدير به دليل غير موجه نتواند حداكثر به مدت سه ماه دوره آموزشي را برگزار نمايد معاونت بهداشتي موظف است هماهنگي لازم جهت لغو پروانه آن آموزشگاه را بعمل آورد.
7- در صورتي كه مركز سلامت محيط و كار تشخيص دهد صدور گواهي نامه برخلاف واقع صادر شده است مراتب را به صورت كتبي به معاونت بهداشتي دانشگاه اعلام و معاونت موظف است نسبت به پيگيري لغو پروانه اقدام نمايد.
فصل ششم : تعرفه ها
1- تعرفه آموزش در آموزشگاه هاي بهداشت حرفه اي صنوف توليدي و خدمات فني با پيشنهاد مركز سلامت محيط و كار و بر اساس تعرفه هاي خدمات تشخيص و درماني بخش دولتي عمومي ، غير دولتي و خصوصي 1392 دفتر ارزيابي فن آوري تدوين استاندارد و تعرفه سلامت فصل 16 تعرفه هاي بهداشت محيط و بهداشت حرفه اي گروه 5 بند 20 كه همه ساله توسط اداره سياست گذاري تعرفه نظام پرداخت و منابع درمان بازنگري و منتشر مي شود تعيين مي گردد.
2- دو درصد از درآمد تعرفه هاي دريافتي آموزشگاهدر راستاي ايجاد انگيزه جهت پرسنل بهداشت حرفه اي به حساب معاونت بهداشتي واريز گردد.
3- چگونگي تعيين تعرفه مدرسين توسط مركز سلامت محيط و كار و يا تيم مشخص شده تعريف مي گردد.